NEDEN NİTROJEN GAZI KULLANMALIYIZ Lastiklerimiz şişirdiğimiz normal hava içerisinde %21 oranında Oksijen vardır. Bu hava içinde hava kompresöründen gelen yağ ve su vardır. Dolayısıyla her zaman nemlidir.
NİTROJEN İLE LASTİKLER; Isınmıyorlar, uzun ömürlü oluyorlar, hava kaybetmiyorlar, donma riskleri olmuyor, yakıt ekonomisi sağlıyorlar, (hem lastik hem jant) iç yüzeylerini orjinal halinde koruyorlar.
NEDEN NİTROJEN GAZI KULLANMALIYIZ ? Lastiklerimizi Nitrojen ile şişirdiğimizde içinde oksijen, nem ve yağ olmayacaktır.
BAZI ARAŞTIRMA SONUÇLARI
Normal hava kullanıldığında basınç kayıpları nedeniyle oluşan lastik yıpranmaları nitrojen kullanımı sayesinde % 35 oranında azalır. Basınç kayıpları nedeniyle oluşan jant ve sibop yuvaları yıpranmaları nitrojen kullanımı sayesinde % 10 azalır. Normal hava kullanımında yeni bir lastikte ilk problem 230 saat kullanımdan sonra ortaya çıkmakta iken, nitrojen kullanılan lastiklerde bu süre 600 saat olmaktadır.
Hiç kullanılmış yeni bir lastiğin dayanıklılığı % 100 olarak düşünülürse, normal hava ile şişirilen bir lastiğin 2 yıl ve 60.000 km kullanımdan sonraki dayanıklılığı % 34 -38 e düşmektedir. Buna karşılık nitrojen ile şişirilen bir lastiğin 2 yıl ve 60.000 km sonraki dayanıklılığı % 84 – 90 olmaktadır. Lastiklerin hava yerine nitrojen ile şişirilmeye geçilmesi durumunda her yıl 7.6 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanabilir.
2 Bar hava ile şişirilen bir lastiğin hava basıncının 2 bardan 1.4 bara düşmesi durumunda, lastiğin yuvarlanma direnci % 10, yakıt sarfiyatı ise % 5 artar. Aynı lastiğin hava basıncı 1.1 bara düşerse, lastiğin yuvarlanma direnci % 40, yakıt sarfiyatı ise % 9 artar. |