Kategoriler
Faydalı Bilgiler
Son Eklenen Ürünler
1
Ürün bilgisi buraya
2
Ürün bilgisi buraya
3
Ürün bilgisi buraya


Lastikler














Jantlar











Lastik Ara
Jant Ara
Genişlik    Yükseklik Çap
Jant Çapı Bijon Aralığı
NİTROJEN GAZI

 

NEDEN NİTROJEN GAZI KULLANMALIYIZ

Lastiklerimiz şişirdiğimiz normal hava içerisinde %21 oranında Oksijen vardır. Bu hava içinde hava kompresöründen gelen yağ ve su vardır. Dolayısıyla her zaman nemlidir.

 

Bu havanın içinde oksijen olduğu için yanıcıdır.

Lastiğin soğuk veya sıcak oluşuna göre basıncı değişir.

Nemli hava, lastik karkas tellerinin oksitlenmesine yada paslanmasına sebep olur.

Nemli hava jantın paslanmasına sebep olur.

Lastik janta oturma yerleri ve yanakları daha çabuk eskir.

Lastik yanaklarındaki yayılma nedeniyle lastik basıncı düşer.

Hava kayıpları nedeniyle lastik çabuk yıpranır.

 

 

NİTROJEN İLE LASTİKLER;

Isınmıyorlar, uzun ömürlü oluyorlar, hava kaybetmiyorlar, donma riskleri olmuyor, yakıt ekonomisi sağlıyorlar, (hem lastik hem jant) iç yüzeylerini orjinal halinde koruyorlar.

 

NEDEN NİTROJEN GAZI KULLANMALIYIZ ?

Lastiklerimizi Nitrojen ile şişirdiğimizde içinde oksijen, nem ve yağ olmayacaktır.

 

Nitrojen yanıcı değildir, yanma riski yoktur.

Lastiğin basıncı sıcak ve soğuk oluşuna göre değişmez.

Nem olmadığı için lastik karkas tellerinde oksitlenme veya paslanma olmaz.

Nem olmadığı için jant paslanmaz.

Lastik janta oturma yerleri ve yanakları eskimez.

Hava kayıpları olmayacağı için lastik yıpranmaz.

Lastiklerde oluşan basınç kayıpları minimum seviyeye indirilir.

Yuvarlanma direnci azalır.

Yakıt sarfiyatı minimum seviyede kalır.

Lastiğin ömrü uzamış olur.

 

           

BAZI ARAŞTIRMA SONUÇLARI

Bir kamyon lastiğinde 1 ayda oluşan hava kaybı

% 10 hava kaybı nedeniyle lastikte oluşan ömür kısalması

% 20 hava kaybı nedeniyle lastikte oluşan ömür kısalması 

% 10 hava kaybı nedeniyle oluşan yakıt sarfiyatı artışı

 

% 0.4 – 0.8

% 9 - 16

% 18 – 32

% 2 – 4

 

 

Normal hava kullanıldığında basınç kayıpları nedeniyle oluşan lastik yıpranmaları nitrojen kullanımı sayesinde % 35 oranında azalır.

Basınç kayıpları nedeniyle oluşan jant ve sibop yuvaları yıpranmaları nitrojen kullanımı sayesinde % 10 azalır.

Normal hava kullanımında yeni bir lastikte ilk problem 230 saat kullanımdan sonra ortaya çıkmakta iken, nitrojen kullanılan lastiklerde bu süre 600 saat olmaktadır.

 

Hiç kullanılmış yeni bir lastiğin dayanıklılığı % 100 olarak düşünülürse, normal hava ile şişirilen bir lastiğin 2 yıl ve 60.000 km kullanımdan sonraki dayanıklılığı % 34 -38 e düşmektedir.

Buna karşılık nitrojen ile şişirilen bir lastiğin 2 yıl ve 60.000 km sonraki dayanıklılığı % 84 – 90 olmaktadır.

Lastiklerin hava yerine nitrojen ile şişirilmeye geçilmesi durumunda her yıl 7.6 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanabilir.

 

2 Bar hava ile şişirilen bir lastiğin hava basıncının 2 bardan 1.4 bara düşmesi durumunda, lastiğin yuvarlanma direnci % 10, yakıt sarfiyatı ise % 5 artar.

Aynı lastiğin hava basıncı 1.1 bara düşerse, lastiğin yuvarlanma direnci % 40, yakıt sarfiyatı ise % 9 artar.